هنگام آلودگی هوا چه بخوریم؟

در سال های اخیر، همزمان با سرد شدن هوا، آلودگی هوا در برخی از روزها ‏آنقدر شدید می شود که کارشناسان از شرایط هشدار و اضطرار می گویند.
آلاینده های مختلف موجود در هوا، هر کدام به گونه ای بر هر ‏یک از اعضای بدن تاثیر می گذارند و باعث اختلال در عملکرد مطلوب ‏دستگاه های مختلف در بدن می شوند. ‏
در چنین شرایطی، باید قدرت دفاعی بدن در مقابل بیماری ها را افزایش داد. نوع تغذیه و اینکه از چه غذاهایی بیشتر استفاده کنیم، می تواند تا حدی از ‏عوارض خطرناک آلاینده های موجود در هوا بر بدن بکاهد‎.‎ مصرف بیشتر آب، انواع نوشیدنی های طبیعی،آب میوه، انواع سبزی، سوپ و آش می تواند در ‏زمان آلودگی بسیار موثر باشد. ‏

تغذیه در آلودگی هوا

همچنین هنگام آلودگی هوا، مصرف شیر بیش از همیشه توصیه می شود.
برای از بین بردن اثرات مخرب فلزات سنگین مثل سرب که در ‏هوای آلوده وجود دارد، باید دریافت منابع آهن مثل گوشت را افزایش داد.
خوراکیهای با آنتی اکسیدان بالا(سبزیجات و میوه ها) بخورید.
سبزیجات و صیفی‌جات با رنگ سبز پررنگ مثل بروکلی و اسفناج و گشنیز و … مصرف کنید.
از مصرف موادی که باعث فشار به کلیه و کبد می شوند مثل غذاهای سرخ‌کردنی، غذاهی فست فود و آماده… پرهیز کنید.
استرس، اضطراب و تنش های روزانه را به حداقل برسانید!
مراقب سلامتی خود باشید!

به اشتراک بگذارید: